Het aantal vliegtuigen ter wereld van het type 747, groot dus, bedraagt 177.000 en neemt jaarlijks met 2,7% toe. Met een tankinhoud per vliegtuig van gemiddeld 120.000 kunnen ze ca tien uur vliegen. Er zijn vliegtuigen met een tank inhoud van tussen de 183.380 en 243.120 liter. Met een bereik tussen de 9.800 km en 14.815 km. snelheid ca 950 km / uur. Er zijn dan nog 14 uur per dag over om te vliegen en dat doen ze!  

Wanneer het jaarlijkse kerosine verbruik van genoemde vliegtuigen boven Nederland zou worden uitgestort wordt Nederland groot 37000 .km2  bedekt met een laag kerosine van ruim 25 - 40 cm. Wordt hieraan het gebruik van containerzeeschepen als de Maersk toegevoegd dan verdwijnt Nederland onder een laag van ca 80 cm brandstof. De Maersk gebruikt brandstoffen met een zwavel gehalte dat kan oplopen tot 4,5%.  

En dat elk jaar opnieuw. kijk eens naar contrails en scheepswolken welke tot op duizende km zichtbaar blijven en u krijgt een indruk van de omvang van deze vervuiling.

Genoemde wolken blijven zolang zichtbaar op dat de geproduceerde NOx verbinding veel kleiner zijn dan de omringen luchtdeeltje en hygroscopisch zijn. ze vormen zure regen. en daar word u ziek van. 

protesteerd er tegen